Fa uns mesos vam decidir canviar el modus vivendi, i s’està fent més llarg del que ens pensàvem. Ens han anat sortint entrebancs, però diria que ja estem a la recta final, bé, potser encara en tenim per un parell de mesos… Tocarem fusta!
Per fer l’espera més curta us anirem explicant com ha anat des del primer moment que vam decidir fer el canvi .
Vinga, som-hi!
I després de decidir canviar la nostra quotidianitat…
En un primer moment, vam començar a mirar furgonetes gran volum per camperitzar, com ara la Iveco Daily, Volkswagen Crafter, Fiat Ducato, Renault Master, Ford Transit, Mercedes-Benz 609D, Volkswagen Transporter. I mirant vídeos per trobar idees de com fer-ho.
Recordant la primera experiència en furgoneta

Tot i que els anys vuitanta, ja vam camperitzar una furgoneta Sava Pegaso per anar de càmping!
“La Sava”, té un raconet especial al nostre cor. Amb ella el Miquel es desplaçava per tota Catalunya, visitant clients i repartint comandes.
També va ser el nostre vehicle particular i, tot i que era velleta, vam anar amb ella de viatge de nuvis recorrent «mitja Espanya» el mes de febrer… Una aventura que va durar tres dies, plens de moments tragi-còmics que mai oblidarem.
Ella, ens va tornar a casa, com una campiona! I quan es va acostar l’estiu, la vam preparar per anar amb ella de càmping.
Camperitzar o no, aquesta és la qüestió
Tornant al que us explicava, ara l’any 2021, jo ho veia molt complicat, només vint anys enrere segur que no ho hauria dubtat gens, però actualment… i a més, el temps que cal per poder fer una camperització amb cara i ulls…
Amb un munt d’informació al cap i a l’ordinador, abans de fer el pas definitiu, vam quedar per parlar-ne amb uns amics, el Juan i la Feli, que fa anys que tenen autocaravana i havien tingut una camper.
Els vam explicar el que volíem fer, i tots quatre vam valorar pros i contres, com ara el preu de les grans volum noves, les de segona mà, del fet que és indispensable l’adhesiu del medi ambient per poder circular per tot arreu i el que ja he dit sobre el temps que cal per fer-ho bé. El resultat de la xerrada va ser que vam fixar un dia per anar a visitar concessionaris d’autocaravanes i campers, i, per una altra banda, amb unes idees més clares del que volíem, buscaríem també per internet.
Valorem altres opcions
Tot mirant i remirant per internet, vam trobar-ne una que ens va fer molta patxoca, i ja la idea de camperitzar va passar a millor vida. De tota manera havíem d’anar a veure-les físicament, entrar dins i fer-nos millor la idea de com seria viure en ella… I va arribar el dia d’anar d’excursió amb el Juan i la Feli.
De bon matí vam anar a esmorzar i a visitar uns concessionaris que ells coneixien, però, o eren massa grans, o massa petites… o no en tenien. Ja ho deixàvem córrer, de moment, quan va sortir a la conversa l’autocaravana que havíem vist per internet, quedava lluny per anar-hi, o no… És a Vic, anem-hi?, anem!
Visita al concessionari de Vic, AutoSuministres Motor.
Encara que ja portàvem els deures fets i sabíem el que volíem, en Ramon ens va ensenyar totes les que tenia, que no eren poques i ens explicà les característiques de totes amb detall. Però nosaltres ja ho teníem clar, volíem la CARADOV132 !
Per què volíem la CARADO V132?
La Carado V132, exteriorment té unes mides molt similars a les de les furgonetes gran volum, per la qual cosa té molta més mobilitat que una autocaravana “normal”.
L’interior està molt ben equipat, amb espais de magatzematge suficient, tenint en compte que no passarem molts dies sense anar al nostre camp base, la nostra casa a la Noguera. El bany ens va agradar moltíssim; el sistema que té de separar el plat de dutxa del lavabo i del wc.

Té un garatge en què ens entra una motocicleta Dingo EFI125 ClassicCL, i així no ens caldrà portar-la penjada a l’exterior.